تبلیغات
مبارز جهانی


روزه تاثیر منفی در فعالیت ورزشی ندارد
  
 
 
عضو فدراسیون پزشكی جمهوری اسلامی ایران گفت: روزه در صورت توجه به مسایل تغذیه‌ای تاثیر منفی در فعالیت‌های ورزشی حرفه‌ای و مبتدی افراد نمی‌گذارد. دكتر "فریال فانیان"روز یكشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بهترین زمانبرای ورزش بعد از سحر و افطار است چون بدن نیازهای تغذیه‌ای خود را رفع كرده ومی‌تواند آماده فعالیت‌های حرفه‌ای و عادی باشد. وی به ورزشكارانی كه در طول روز باید ورزش و تمرین كنند، توصیه كرد: هنگام سحر وافطار از غذاهای انرژی زا سبك و مقوی مانند شیر، خرما، عسل، سبزی، چای و آبمیوه‌هایی چون پرتغال، لیمو و هویج بیش از  گذشته استفاده كنند. وی با اشاره به ‌اینكه كاهش قند خون در شرایط روزه‌داری به ویژه در نیمه دوم روز،بروز می‌كند، افزود: رعایت موارد فوق از سوی ورزشكاران حرفه‌ای و عادی ضروری است. وی بااشاره به‌اینكه كم‌آبی، كاهش حجم‌خون و مایعات از جمله اثرات روزه‌داری بربدن ورزشكار و یا دیگر افراد است، گفت: برای جلوگیری از مشكلات كم‌آبی، بی‌حالی وسستی بدن، اختلال در تنظیم درجه حرارت بدن، جلوگیری از غلیظ شدن خون و كاهش اكسیژنرسانی مغز و عضلات در فاصله افطار تا سحر، آب و مایعات مصرف شود. عضو فدراسیون پزشكی جمهوری اسلامی افزود: در صورتی كه فرد روزه‌دار قصد فعالیتورزشی دارد، برای جلوگیری از كاهش فشار خون، سرگیجه، سردرد و تهوع كه درشرایطبی‌غذایی پس از تمرین حادث می‌شود، باید یكی دوساعت قبل از افطار فعالیت با شدت سبكو متوسط انجام دهد. وی گفت: فعالیت بعد از افطاری می‌تواند از شدت، قدرت، سرعت و مدت بیشتریبرخوردار باشد، بنابراین ورزشكار باید بعد از افطار ودر حین فعالیت از آب و پس ازفعالیت از نوشیدنی‌هایی مثل شربت و آب میوه و پس از تمرین از غذای مختصر پروتئینی وكربوهیدراتی استفاده كند. 

 
منبع(www.worldfighter.mihanblog.com)
سامانه ارتباطی
تماس با مدیر وبلاگ

ابزار هدایت به بالای صفحه

وبلاگ تخصصی جهان ورزش را در گوگل محبوب کنید:

by:Ketabline

تبادل لینک هوشمند
Online User

ابزار نمایش اوقات شرعی

کد اوقات شرعی

آپلود عكس

آپلود عكس